آخرین اخبار
کد مطلب: 80043
تپش قلب ناشي از فشارخون بالا ظرف ? دقيقه آدم را از پا در مي‌آورد/وقتي قلب هري مي‌ريزد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1619

 

 

به گزارش سلام لردگان- منوچهر قاروني، در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در تعريف بيماري تپش قلب تصريح کرد: تپش قلب در حالت طبيعي نبايد حس شود ولي زماني که فرد تپش قلب خود را حس مي‌کند تپش قلب دارد که به تپش قلب طبيعي و فيزيولوژيک و بيماري تپش قلب تقسيم مي‌شود.

وي علل تپش قلب طبيعي و فيزيولوژيک را اضطراب و دلشوره، داشتن تب عنوان و تصريح کرد: زماني که دماي بدن فرد افزايش مي‌يابد به طور طبيعي فرد دچار تپش قلب مي‌شود يعني بر خلاف حالت عادي که تپش قلب خود را حس نمي‌کند در زمان تب تپش قلب را حس مي‌کند.

اين متخصص قلب وعروق افزود: زماني‌که فرد صبح از خواب بيدار مي‌شود متوجه تپش قلب خود مي‌شود که اين مورد طبيعي است و چيز مهمي نيست.

قاروني خاطرنشان کرد: نوعي تپش قلب داريم که مي‌تواند ناشي از فشارخون بالا يا نارسايي قلبي باشد که اين موارد بسيار جدي است و مبتلايان به اين نوع تپش قلب بايد از خود مراقبت کنند.

وي تصريح کرد: در بيماري‌هاي جدي قلبي مثل فشار خون بالا، سکته قلبي، نارسايي قلبي، تنگي و نارسايي دريچه ميترال و همچنين رماتيسم‌ها ممکن است تپش قلبي داشته باشيم که مرگ ناگهاني را در پي داشته باشد در اين موارد بايد حتماً بايد از دستگاه شوک استفاده کرد در غير اين صورت ممکن است تپش قلب ظرف 3 دقيقه عامل مرگ شود.

اين متخصص قلب و عروق افزود: اگر تپش قلب به صورت ناگهاني در کسي رخ دهد که پيش‌تر سابقه نداشته است ممکن است باعث سرگيجه شده و فرد حتي زمين بخورد چون وقتي قلب نامنظم کار مي‌کند 25 تا 30 درصد خون خارج شده از قلب کاهش پيدا مي‌کند که مي‌تواند عامل سرگيجه و ضعف و بي حالي شود.

قاروني تپش قلب را داراي انواع مختلف دانست و تصريح کرد: در تپش قلب ممکن است قلب تند تند بزند يا ممکن است در اصطلاح ريب بزند يعني دوتا بزند يکي بيندازد يا 3 تا بزند يکي بيندازد که به اين تپش قلب ريزشي مي‌گويند که به اصطلاح قلب انسان هري مي‌ريزد گويا ناگهان در آسانسور زير دل فرد خالي مي‌شود.

وي افزود: نوعي از تپش قلب نامرتب است يعني بررسي نبض بيمار نشان مي‌دهد که تپش قلب فرد از قاعده خاصي پيروي نمي‌کند و با نام فيبريلاسيون دهليزي خوانده مي‌شود بنابراين تپش قلب انواع مختلف داشته و در بيماري‌هاي مختلف وجود دارد ولي مهم آن است که تپش قلب را در بيماري‌ها جدي بگيريم نه در حالت عادي.

اين متخصص قلب و عروق درباره افراد داراي ريسک بالاي ابتلا به تپش قلب گفت: ريسک ابتلا به تپش قلب در افراد هيجاني يعني کساني که تند غذا مي‌خورند،‌ تند رانندگي مي‌کنند، تند حرف مي‌زنند، دلشوره و اضطراب دارند که دير به کار خود برسند بيشتر است و تپش قلب در اين افراد زياد ديده مي‌شود.

قاروني درباره عوارض تپش قلب بر ساير اعضاء بدن نيز گفت: تپش‌هاي قلب طبيعي و فيزيولوژيک عوارضي بر ساير اعضاء بدن ندارد ولي اگر تپش قلب نوعي بيماري باشد بر ساير اعضاي بدن تاثير منفي مي‌گذارد.

وي درمان تپش قلب با توجه به نوع آن درمان مخصوص به خود را مي‌خواهد که با بررسي بيماري توسط پزشک تجويز خواهد شد.

اين متخصص قلب و عروق درباره روش هاي پيشگيري از ابتلاي به بيماري تپش قلب گفت: نوشيدن چاي و قهوه و نوشابه گازدار ريسک ابتلا به تپش قلب طبيعي يا فيزيولوژيک را بالا مي‌برد ضمن اينکه پرکاري تيروئيد، مسموميت دارويي و کم‌خوني عامل تپش قلب است بنابراين خانم‌هايي که کم خونند تپش قلب دارند.

انتهاي پيام/

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس